سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به بازماندگان دیگران نیکى کنید تا بر بازماندگان شما رحمت آرند . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 آذر 6 , ساعت 5:12 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی اثر برداشت از آب زیرزمینی جهت مصارف کشاورزی بر افت سطح آب زیرزمینی دشت هومند آبسرد با word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی اثر برداشت از آب زیرزمینی جهت مصارف کشاورزی بر افت سطح آب زیرزمینی دشت هومند آبسرد با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی اثر برداشت از آب زیرزمینی جهت مصارف کشاورزی بر افت سطح آب زیرزمینی دشت هومند آبسرد با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی اثر برداشت از آب زیرزمینی جهت مصارف کشاورزی بر افت سطح آب زیرزمینی دشت هومند آبسرد با word :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: اولین همایش ملی تخصصی علوم کشاورزی و محیط زیست ایران
تعداد صفحات: 5
چکیده:
دشت هومند آبسرد با وسعت 128 کیلومتر مربع در شرق تهران واقع شده است. روند افزایش حفر چاه در این دشت از سال 1374 شروع شده و تا سال 1385، تعداد 600 حلقه چاه در دشت حفر شده است. حدود 97 درصد از برداشت از آبخوان معادل 59 میلیون متر مکعب در سال به مصارف کشاورزی اختصاص دارد. گرچه تغذیه مناسب آبخوان در دوره مرطوب سال آبی و ضرایب هیدرودینامیک بالای آبخوان، باعث افزایش سریع سطح آب زیرزمینی می شود ولی بعلت افزایش بهره برداری در سالهای اخیر، سطح آب زیرزمینی افت نموده است بطوریکه تعدادی از چاههای مشاهده ای آبخوان در اثر افت، خشک شده است. تحقیق حاضر با استفاده از کد MODFLOW 2000 به بررسی اثر چاههای بهره برداری بر روی روند افت سطح آب زیرزمینی دشت هومند آبسرد پرداخته است. در این راستا ابتدا مدل آب زیرزمینی آبخوان تهیه شده و سپس تاثیر چاهها در افت سطح آب در قالب دو سناریوی حفظ برداشت در سطح فعلی و کاهش برداشت از آبخوان تا سال 1402 مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد در صورتیکه برداشت از آبخوان در سطح فعلی حفظ شود سطح آب زیرزمینی دشت در سال 1402 بطور متوسط 5/44 متر افت خواهد نمود و چنانچه برداشت از آبخوان به نصف کاهش داده شود، مقدار افت متوسط آبخوان در سال 1402، حدود 37 متر خواهد بود، بنابراین کاهش برداشت از آبخوان، جهت جلوگیری از افت سطح آب ضروری است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ