سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مؤمن نسبت به لغزش برادرش، مهربان و آسانگیر است و [حقّ ] دوستی دیرین را رعایت می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 95 شهریور 30 , ساعت 10:41 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله تجزیه و تحلیل سیستم اطلاعات(سیستم بانکی) با word دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله تجزیه و تحلیل سیستم اطلاعات(سیستم بانکی) با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله تجزیه و تحلیل سیستم اطلاعات(سیستم بانکی) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله تجزیه و تحلیل سیستم اطلاعات(سیستم بانکی) با word :

معرفی انواع سپرده‌ها
انواع سپرده‌های عرضه شده توسط بانک پاسارگاد عبارتنداز:
• سپرده اندوخته فردا
• سپرده قرض الحسنه پس انداز عادی و ویژه
• سپرده قرض الحسنه جاری
• سپرده‌های سرمایه‌گذاری

o کوتاه مدت
o کوتاه مدت ویژه 3 ماهه
o کوتاه مدت ویژه 6 ماهه
o کوتاه مدت ویژه 9 ماهه
o بلند مدت
1 ساله
2 ساله
3 ساله
4 ساله
5ساله

o گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عام
o گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری خاص

جدول نرخ جدید سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه شش ماهه و نه ماهه
نوع سپرده مقاطع پرداخت سود
ماهانه سه ماهه شش ماهه سالانه در سررسید
سه ماهه %16,50 %16.70 – – –
شش ماهه %17 %17.20 %17.50 – –
نه ماهه %17.25 %17,50 – – %18
یکساله %17.25 %17,50 %17.70 %18.5 %18,5

دو ساله %17.25 %17,50 %17.70 %18.7 %38
سه ساله %17.25 %17,50 %17.70 %18.7 %58
چهار ساله %17.25 %17,50 %17.70 %18.8 %78,4
پنج ساله %17.25 %17,50 %17.70 %18.8 %100

حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت
مشتریان گرامی می‌توانند با افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت وجوه خود را به حساب مورد نظر واریز و به سهولت برداشت نمایند و علاوه بر آن از سود سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت بصورت روزشمار بهره‌مند گردند.
• حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت 100.000 ریال می‌باشد، لذا چنانچه مانده آن از حداقل تعیین شده کمتر گردد به حساب مذکور سودتعلق نخواهد گرفت.

• سود سپرده های کوتاه مدت به صورت علی الحساب و برمبنای کمترین مانده در روز قابل پرداخت می باشد.
• شرط تعلق سود به سپرده های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت تداوم وجود سپرده به مدت 30 روز می‌باشد. بدیهی است سود سپرده‌های مفتوحه در طی ماه محاسبه و در ماه بعد به حساب واریز می گردد.
نرخ سود:
محاسبه نرخ سود
نحوه افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت:
شما مشتری گرامی برای بازکردن حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت، با در دست داشتن شناسنامه عکس دار خود و با تکمیل نمونه های لازم،می توانید نسبت به افتتاح حساب مورد نظر اقدام نمایید.
• هر شخص حقیقی که به سن 18 سال تمام رسیده باشد ویا حکم رشد وی از طرف دادگاه صالحه صادر شده باشد می تواند به نام خود در بانک سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت افتتاح نماید.

• افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت با حق برداشت از حساب توسط مادر به نام فرزند صغیر خود در صورتی مجاز است که مادر وصی و یا قیم فرزند صغیر خود باشد.
افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت مشترک:
ممکن است چند نفر (دو یا بیشتر(تصمیم بگیرند به صورت مشترک حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت افتتاح نمایند که در این صورت رعایت نکات زیر الزامی است.
• نحوه و تر تیب استفاده از حساب قید و میزان سهم هر یک مشخص و چگونگی برداشت از حساب صریحا تعیین واعلام شود.
• امضاء یا امضاها تا زمانی که مخالفت کتبی از طرف هیچ یک از صاحبان به بانک اعلام نشده باشد معتبر خواهد بود.
افتتاح حساب از طریق وکالت:

• برای اینکه وکیل حق استفاده ازحساب را داشته باشد باید وکالت نامه رسمی (ثبتی) که از جانب صاحب حساب به وی داده شده است را هنگام افتتاح حساب ارائه نماید در غیر اینصورت صاحب حساب و وکیل وی می توانند با مراجعه به شعبه و تنظیم وکالت نامه داخلی بانک در حضور مسئول مربوطه اقدام نمایند.
افتتاح حساب توسط قیم:
قیم می تواند به نام صغیر حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت افتتاح نماید و لیکن حق برداشت از حساب مذکور مستلزم کسب اجازه کتبی از طرف اداره امور سرپرستی دادگستری می باشد.

افتتاح حساب توسط وصی:
در صورت ارائه وصیتنامه که توسط دادگاه تأیید شده باشد و احراز هویت شخص وصی می‌توان به نام صغیر حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت افتتاح نمود.
افتتاح حساب برای اتباع خارجی:
افتتاح حساب برای اتباع خارجه با ارائه گذرنامه و اجازه اقامت معتبر که به تایید وزارت کشور رسیده میسر می باشد.
صدور دفترچه یا کارت حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت:
پس از تکمیل نمونه مشخصات مشتریان حقیقی با تنظیم نمونه درخواست افتتاح حساب و نمونه درخواست صدورکارت برای متقاضیان کارت وهمچنین نمونه مقررات حساب مشترک، به منظور استفاده ازحساب به صورت مشترک وامضاء آنها از جانب صاحب یا صاحبان حساب، وکیل، وصی، قیم و یا افتتاح کننده ونیز پرداخت وجه، یک جلد دفترچه سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت(نمونه دفترچه بالا) و یا کارت از جانب شعبه با درج شماره حساب صادر و تحویل می گردد.
مفقود و سرقت شدن دفترچه:

هنگام مفقود و یا سرقت شدن فترچه حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مشتری می بایستی مراتب را به شعبه بازکننده حساب اطلاع داده و با تکمیل و تحویل یک برگ اقرارنامه به شعبه و الصاق و ابطال یک فقره تمبر 10.000 ریالی بر روی آن اقدام نماید. شعبه پس ازدریافت اقرارنامه و تکمیل برگ افتتاح حساب توسط مشتری حساب قبلی را بسته ویک جلد دفترچه حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت با همان مشخصات و شماره حساب جدید صادر وبا اخذ رسید به مشتری تحویل می نماید.

• حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت پشتیبان

• مشتریان گرامی می‌توانند با افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت آن را به عنوان حساب پشتیبان و به منظور تایید چکهای حساب جاری خود قرار داده و علاوه بر آن از سود سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت با نرخ 2% کمتر نیز بصورت روزشمار بهره مند گردند.
• نرخ سود کوتاه مدت پشتیبان 10% می باشد.

حساب سپرده سرمایه گذاری بلند مدت
حساب سپردهسرمایه‌گذاری بلند مدت به سپرده‌ای اطلاق می شود که متقاضی برای مدت معین (یک، دو، سه، چهار و پنج سال) وجوه خود را نزد بانک سپرده گذاریمی نماید.
• حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌تواند برای اشخاص حقیقی بصورت انفرادی، مشترک ، اشخاص حقوقی و شرکتهای دولتی صادر شود.
• حداقل مبلغ مورد نیازبرای افتتاح حسابهای سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت 500.000 ریال می‌باشد،ضمنا به منظور جلوگیری از ابطال کل سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت قبل از سررسید، هنگام افتتاح مبلغ سپرده به ضرایب 500.000 ریالی تقسیم می‌گردد.

• چنانچه سپرده‌گذار بخواهد قسمتی از سپرده خود را قبل از سررسید پرداخت نماید می تواند یک قسمت از سپرده خود را بر اساس ضرایبی از پانصد هزار ریال برداشت نماید. مبلغ برداشتی مشمول سود تعدیلی ولی باقیمانده مبلغ با همان سود و مشخصات قبلی ادامه خواهد یافت. در این صورت برای باقیمانده برگ سپرده جدیدی با همان شرایط قبلی صادر می‌گردد.(به شرط آنکه مبلغ سپرده با احتساب کسر جریمه واضافه سود پرداختی از 500.000 ریال کمتر نشود.)

• سود سپرده‌های بلند مدت روزانه محاسبه و ماهانه ء سه ماهه ء شش ماهه و یا سالانه به صورت علی الحساب قابل پرداخت می‌باشد تسویه حساب نهایی با سپرده‌گذار پس ازسررسید به عمل خواهدآمد.بانک در سررسید انواع سپرده ها را متناوباً برای دوره های بعدی به مدت قبلی و با مشخصات موجود تجدید می نماید مگراینکه ذینفع کتباً دستور دیگری داده باشد.در صورت اجازه تمدید و تمایل سپرده گذار ، می توان سودمتعلقه دریافت نشده را هنگام تمدید سپرده به مبلغ سپرده اولیه اضافه نمود .ضمناً سپرده مذکور از تاریخ تمدید مشمول شرایط سپرده های سرمایه‌گذاری بلند مدت جدید خواهد بود.
• نقل و انتقال وجوه سپردههای سرمایه گذاری بلند مدت قبل از سررسید از یک شعبه به شعبه دیگر بانک بدون تغییر در نرخ سود امکان پذیر نمی باشد.
نرخ سود و طریقه پرداخت آن:

یکساله 17.25%
دو ساله 17.25%
سه ساله 17.25%
چهار ساله 17.25%
پنج ساله 17.25%

سود سپرده های بلند مدت روزانه محاسبه و دراول هر ماه یا مطابق روز افتتاح در هر ماه و یا سه ماهه ء شش ماهه و سالانه به حساب مورد درخواست مشتری واریز می گردد.چنانچه سپرده گذار زودتر از سررسید سپرده نسبت به برداشت از حساب اقدام نماید، سود سپرده به نسبت مدتی که سپرده مفتوح بوده بر اساس نیم درصد کمتر از سپرده های مشابه در سال پایه (سال افتتاح سپرده) محاسبه و مازاد سودهای پرداخت شده قبلی از اصل سپرده و یا سود پرداختی کسر میگردد.

نحوه افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری بلندمدت:
افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری بلند مدت با پرداخت وحه و پس از تکمیل امضاء و الصاق تمبر مالیاتی به نمونه های مربوطه انجام و یک برگ گواهی سپرده سرمایه گذاری بلند مدت با ذکر مشخصات کامل شخصی سپرده‌گذار و مبلغ و مدت سپرده توسط شعبه صادر و تحویل سپرده گذاری می گردد.
• هر شخص حقیقی که به سن 18 سال تمام رسیده باشد ویا حکم رشد وی از طرف دادگاه صالحه صادر شده باشد می تواند به نام خود در بانک سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت افتتاح نماید.

افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری بلند مدت مشترک:
ممکن است چند نفر (دو نفر یا بیشتر)تصمیم بگیرند به صورت مشترک حساب سرمایه گذاری بلندمدت افتتاح نمایند که در این صورت رعایت نکات زیر الزامی است.
• نحوه و تر تیب استفاده از حساب قید و میزان سهم هر یک مشخص و چگونگی برداشت از حساب صریحا تعیین واعلام شود.
• امضا یا امضاها تا زمانی که مخالفت کتبی از طرف هیچ یک از صاحبان به بانک اعلام نشده باشد معتبر خواهد بود.
افتتاح حساب از طریق وکالت:

• اگر وکیل حق استفاده از حساب را داشته باشد باید وکالت نامه رسمی (ثبتی) که از جانب صاحب حساب به وی داده شده است را هنگام افتتاح حساب ارائه نماید.
• اگر وکالتنامه قبلا تنظیم نشده باشد، برای افتتاح و استفاده از حساب باید صاحب حساب و وکیل وکالتنامه داخلی بانک را در حضور مسئول مربوطه تکمیل نمایند.
افتتاح حساب توسط قیم:
قیم میتواند به نام صغیر حساب سپرده سرمایه گذاری بلند مدت افتتاح نماید . لیکن برداشت از حساب مستلزم کسب اجازه کتبی از اداره امور سرپرستی دادگستری می باشد. در این صورت قیم پس از مطالعه قرارداد و شرایط برگ افتتاح حساب و امضای آنها نسبت به افتتاح حساب اقدام می نماید.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
سه شنبه 95 شهریور 30 , ساعت 10:41 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی و خلاقیت با word دارای 72 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی و خلاقیت با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

چکیده
پژوهش حاضر تحت عنوان بررسی رابطه خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر کلاس پنجم دو تا از مدارس کرج انجام شده است.
جامعه پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان سال پنجم ابتدایی در شهرستان کرج که از بین آنها 100 آزمودنی با استفاده ازروش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید.
ابزار اندازه گیری در این تحقیق عبارت است از آزمون مداد کاغذی چند جوابی برای سنجش خلاقیت (MPPT ) و همین طور برای سنجش عملکرد تحصیلی آزمودنیها ازمعدل نیم سال گذشته آنها استفاده شد که پس از جمع آوری داده ها با استفاده از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون به تحلیل داده ها پرداخته شد که ضریب همبستگی (%29r= )به دست آمد و معلوم شد که بین خلاقیت و پیشرفت تحصیلی آزمودنیها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

مقدمه :
کنجکاوی و تفکر پیرامون افراد سرآمد و با استعداد سابقه ای بس طولانی،در حدود دو هزار سال دارد و احتمالاً به زمانی برمی گردد که برای اولین بار انسان علاقه مند شد بداند چرا افراد با هم تفاوت دارند.در جوامع مختلف همیشه افرادی بوده اند که از خود توانایی ها وبرجستگی خاص نمایان می ساختند که این امر موجب تحریک حسن کنجکاوی دیگران می گردید و سوء ظن،نفرت و یا ترغیب و تشویق آنها را در پی داشت.اشخاصی بوده اند که با استعداد فراوان و نبوغ فوق العاده خویش در طول زندگی توجه و تحسین همه را به خود جلب نموده اند و یا بدون توجه مردم،زندگی کرده اند و گاه پس از مرگشان به نبوغ آنها پی برده شده است.گرچه تمدن و فرهنگ انسانی نتیجه تلاش تمام افراد بشر است اما غنا و عظمت آن مدیون افراد خلاق،متفکران،نوابغ،کاشفان و مخترعان بوده است.از این رو،اهمیت شناخت و پرورش این افراد آشکار می شود.بنابراین در دنیای پیچیدهکنونی که شاهد رقابتهای بسیارفشرده جوامع مختلف برای دستیابی به جدیدترین تکنولوژی ها و منابع قدرت هستیم.افراد تیزهوش و خلاق و صاحبان اندیشه های نو و متکبر همانند گرانبهاترین سرمایه ها از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند.زیرا هرقدر جهانی که در آن زندگی می کنیم پیچیده تر شود نیاز به شناسایی و پرورش ذهنهای خلاق و آفریننده محسوس و روشن تر می گردد.در همین رابطه توین بی   معتقد است که شانس برای به دست آوردن خلاقیت بالقوه می تواند موضوع زندگی و مرگ هر جامعه ای باشد.همچنین تورنس  (1959)نقل از نیسان و دیگران(1377)استدلال می کند که تصاویر آگاه و ناخودآگاه ازآینده نیروی محرکه مهمی در پس دستاوردهای آینده اند.تصاویر مثبت آینده نیروهای پرتوان مغناطیسی هستند     که ما را به تحرک واداشتند و به ما انرژی لازم را برای حرکت به پیش،به سوی امکانات،راه حل ها و دستاوردهای خلاق و جدید – می دهند،ازطرفی برای آنکه بتوانیم قدرت تصور خود را پرورش دهیم و تصاویر مثبتی از آینده خلق کنیم باید خلاقیت خود را پرورش دهیم.چه نیاز به خلاقیت اجتناب ناپذیر است(نیسان،حیدری پاک نیکرو 1377)

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
سه شنبه 95 شهریور 30 , ساعت 10:41 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 دانلود پاورپوینت در هنگام وقوع حادثه چه باید کرد؟ با word دارای 86 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت در هنگام وقوع حادثه چه باید کرد؟ با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلوددانلود پاورپوینت در هنگام وقوع حادثه چه باید کرد؟ با word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلوددانلود پاورپوینت در هنگام وقوع حادثه چه باید کرد؟ با word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن دانلود پاورپوینت در هنگام وقوع حادثه چه باید کرد؟ با word :

اسلاید 1 :

 

در هنگام وقوع حادثه چه باید کرد؟

تا رسیدن مصدوم به مرکز مجهز باید اعتماد وی را جلب کرده و روحیه او را تقویت نمود.

اسلاید 2 :

نوع آسیب را مشخص نمود حتی الامکان از حرکت اضافی عضو آسیب دیده جلوگیری شود.

 

اسلاید 3 :

اطراف مصدوم یا مصدومین را خلوت نمود تا امکان دسترسی به هوای آزاد  را داشته باشد.

 

اسلاید 4 :

نوع کمک را با توجه به علایم حیاتی مشخص نمود.

اسلاید 5 :

اگر رنگ صورت برافروخته است سر او را باید بالاتر از بدن در امتداد بدن قرار داد.

اسلاید 6 :

اگر آسیب دیده احساس سرما می کند باید او را به وسیله پتو بپوشانید.

اسلاید 7 :

در تمام مراحل امداد رسانی، باید خونسردی و ابتکار به عمل را فراموش نکرد.

اسلاید 8 :

وسیله‌ نقلیه‌ را بی‌حرکت‌ کنید.

اگر وسیله‌ نقلیه‌ روی‌ چهارچرخ‌ است‌، ترمز دستی‌ را کشیده‌، اتومبیل‌ را در دنده‌ قرار دهید

چند قطعه‌ سنگ‌ بزرگ‌ را درست‌ در جلوی‌ چرخ‌ها بگذارید.

اگروسیله‌ نقلیه‌ چپ‌ کرده‌ است‌، سعی‌ نکنید آن‌ را برگردانید اما از واژگون‌ شدن‌ آن‌ پیشگیری‌ کنید.

اسلاید 9 :

مراقب‌ خطرهای‌ فیزیکی‌ باشید.

 اطمینان‌ حاصل‌ کنید کسی‌ سیگار نمی‌کشد.

گروه‌ خدمات‌ اورژانس‌ را از وجود خطوط‌ نیروی‌ آسیب‌دیده‌، سوخت‌ پخش‌ شده‌ و هرگونه‌ وسیله‌ نقلیه‌ای‌ که‌ نشانه‌ «خطر شیمیایی‌» دارد، آگاه‌ سازید.

اسلاید 10 :

اقداماتی که درموقعهخطر شیمیایی باید صورت بگیرد:

ناظران‌ را از صحنه‌ حادثه‌ دور کنید.

 موافق‌ جریان‌ باد بایستید.

به‌ علامت‌های‌ «خطر شیمیایی‌» روی‌ وسایل‌ نقلیه‌ توجه‌ کنید.

‌ گروه‌ خدمات‌ اورژانس‌ را در جریان‌ قرار دهید.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
سه شنبه 95 شهریور 30 , ساعت 10:41 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله دلایل مرگ سقراط با word دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله دلایل مرگ سقراط با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله دلایل مرگ سقراط با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله دلایل مرگ سقراط با word :

مرگ سقراط؛ به روایت افلاطون و تفسیر نیچه
مسعود زنجانى
masoud@vivaphilosophy.com



نیچه مى گوید افلاطون در محاوره فایدون،با چهره اى که از سقراط در آخرین ساعات زندگى او ترسیم کرده، آرمانى نوین براى جوانان شاخص یونان در آن عصر به وجود آورد، و بدین ترتیب سقراط جایگزین آشیل (قهرمان اسطوره اى حماسه هاى ایلیاد و اودیسه هومر) در تمدن یونانى مى شود. اما نیچه نمى تواند از این جایگزینى، هر چند به نوبه خود شکوهمندانه به هیچ روى خوشنود باشد.افلاطون خود به علت بیمارى در این مجلس حضور نداشته و سال ها بعد، محاوره از زبان فایدون، یکى از حاضران، گزارش مى شود. در این ساعات واپسین مسئله بقاى نفس پس از جدایى از کالبد تن در مرکز گفت وگوى انتقادى این مجلس قرار مى گیرد. اما دلبستگى حاضران به سقراط و حتى بیم از ناراحت ساختن او در دم مرگ، کوچکترین مانعى براى کوشش گفت وگوکنندگان به یافتن حقیقت نیست. از سوى دیگر سقراط همچون مردى نشان داده مى شود که آماده است هر ایرادى را بر اعتقادى که در این آخرین ساعات زندگى بر دل و جان او نزدیک تر از هر نظریه دیگرى است با گشاده رویى بشنود، و حتى دوستان خود را مجبور کند تا هر تردیدى را که در دل نهان دارند به روشنى بر زبان آرند. با این کار افلاطون در برابر روحیه فلسفى حقیقى سر تعظیم فرود مى آورد و در عین حال براى استاد محبوب خود آنچنان بناى یادبود عظیمى برپا مى کند که والاتر از آن به تصور نمى آید. هنگامى که حاضران مجلس براى اینکه سقراط را ناراحت نکنند مى کوشند تردیدها و ایرادهاى خود را پنهان نگاه دارند، سقراط نغمه قو را به یاد آنها مى آورد که در دم مرگ زیباتر و نشاط انگیزتر از اوقات دیگر است و آنجا که آنها از پیشرفت بحث ناامید مى شوند و در کوشش سست مى گردند، سقراط همچون سردارى لشگر شکست خورده و پراکنده را دوباره گرد مى آورد و به دنبال خویش به میدان بحث مى کشاند و براى حمله اى تازه آماده مى سازد؛ دست دراز مى کند و زلف هاى فایدون را که در کنارش نشسته است مى گیرد و با آنها بازى مى کند و مى گوید: «فایدون! فردا بامداد این گیسوى زیبا بریده خواهد بود! ولى آن را نباید براى مرگ من ببرى، بلکه من و تو امروز باید گیسوى خود را ببریم اگر معلوم شود بحث ما مرده است و نمى توانیم زنده اش کنیم.»نگرش سقراط، در این محاوره برخلاف اکثر فیلسوفان امروزى بر این عقیده استوار است که فلسفه، به معناى واقعى کلمه، چیزى جز «آمادگى براى مرگ» نیست و فیلسوف راستین پیوسته در آرزوى مرگ است. گزارش فایدون نیز گواه آن است که خود او، در نهایت انطباق با این آرمان فلسفى، جام شوکران را نوشید و به آغوش مرگ رفت. سقراط در آخرین لحظات حیاتش، به شکرانه شفایى که ارمغان مرگش مى دانست و او را از بیمارى اش، زندگى جسمانى، رهایى مى داد، یکى از شاگردانش را صدا مى زند و مى گوید: «کریتون! به آسکلپیوس (خداى طب) خروسى بدهکارم. بدهى مرا بپرداز.»نگرش سقراطى در این روایت شکوهمندانه از مرگ، در دل خود نگاه تحقیر آمیزى به زندگى داشت. با این همه، این نگرش قرن ها در جهت گیرى زندگى اعصار مختلف در دنیاى قدیم نفوذ داشت و حتى هسته مرکزى جهان نگرى مسیحیت را نیز دربرداشت. تا اینکه، در دوره جدید، آهسته آهسته، فیلسوفانى ظهور کردند که براى زندگانى دنیوى، به رغم وجه تراژیک آن، اصالت قائل شدند و واکنش تندى را اگر چه پس از حدود بیست قرن به آن نشان دادند. نیچه( -1844)، با احساس دوگانه اى که همواره به سقراط داشت با نقل جمله پایانى حیات او (بدهکارى اش به آسکلپیوس) مى گوید: «من سقراط را در حکمت و شجاعت آنچه که انجام داد، آنچه که گفت و آنچه که نگفت مى ستایم. این وروجک عاشق و طناز آتنى، این موشگیر، که گستاخ ترین جوانان را به لرزه مى انداخت، فقط حکیم ترین وراج زمان نبود، بلکه او در سکوت کردن عظمت خود را به نمایش گذاشت. کاش او در آخرین لحظات زندگى اش سکوت مى کرد تا شاید به مقام معنوى به مراتب والاترى دست مى یافت. در آن لحظات چیزى خواه مرگ، سم، تقوا یا زیرکى زبان او را لق کرد و او را به اداى این جمله کشاند.» (حکمت شادان قطعه )شاید در خاتمه ذکر سخن تئودور گمپرتس (-1912) یونانى شناس برجسته معاصر و هموطن نیچه خالى از لطف نباشد. او در شرحى که بر رساله فایدون در کتاب مهمش «متفکران یونانى» نوشته است، مى گوید: «بسیارى از ما مردمان امروزى ممکن است اندیشه گریز از دنیا و زندگى را که در این مکالمه به زبان مى آید نپسندیم. ولى هیچ دشمن تاریک ذهن و هیچ دوستدار اصیل و واقعى حقیقت نیست که این انجیل آزادى بى حد و حصر فکر را بخواند و در برابر آن به زانو نیفتد.»

سقراط

سقراط در حدود سال 470 سال ق.م در آلوِپِکا متولد گردید. آغاز زندگی او مصادف بود با دوران شکوفایی عظمت و افتخار آتن که در همان زمان امپراتوری دریایی خود را بنا نهاده بود. در دوران جوانی، قدرت بدنی شگفت انگیز سقراط، همگان را به تعجب وا داشت. قدرت تحمل او بسیار بالا بود، به طوری که در زمستان سخت، پا برهنه با یک جامه ی معمولی راه می رفت.
هنگامی که بیست و چند ساله بود ، افکارش متوجه مفهوم انسانیت شد. در آن زمان بیشتر تلاش های فلاسفه و متفکران، درباره جهان و چیستی آن بود و این که از چه موادی تشکیل شده و ماده آصلی آن چیست.
اما او اعلام کرد که باید جهان شناسی را کنار گذاشت وبه انسان بازگشت. او بیان می کرد که پیامهای مخصوصی از سروش غیبی دریافت می کند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
سه شنبه 95 شهریور 30 , ساعت 10:40 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود بررسی مبحث جنگ الکترونیک با word دارای 124 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی مبحث جنگ الکترونیک با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود بررسی مبحث جنگ الکترونیک با word

مقدمه

اهمیت اقدامات جنگ الکترونیک

جایگاه اقدامات جنگ الکترونیک

الف- جنبه‌های استراتژیکی

ب- جنبه‌های تاکتیکی

اقدامات جنگ اکترونیک

حمله الکترونیکی (EA)

محافظت الکترونیکی (EP)

پشتیبانی جنگ الکترونیک

سیستم های رهگیری الکترونیکی

1- مقدمه

گیرنده های هشدار دهنده راداری

1-1-1- حساسیت RWR

2-1 اقدامات پشتیبانی الکترونیکی

1-2-1 آنتن های همه جهته

2-1-2-1- آنتن های مختص جهت یابی

1-2-2-1- گیرنده فرکانس

2-2-2-1 گیرنده فرکانس بسیار پهن

4-2-2-1 گیرنده های سوپرهتروداین این باند پهن

1-4-2-2-1 گیرنده کانالیزه

2-4-2-2-1 گیرنده BRAGG CELL صوتی – نوری

3-4-2-2-1 گیرنده میکرواسکن ( متراکم)

1-3-2-1 جهت یاب های از نوع مقایسه دامنه

2-3-2-1جهت یاب های از نوع سنجش فاز

5-4-4 اندازه گیری پهنای پالس

1-4-2-1 کشف اتوماتیک

2-4-2-1- کشف کننده های خودکار حلقه باز

3-4-2-1- کشف کننده های خودکار حلقه بسته

5-2-1- شناسایی و پردازش اطلاعات

6-2-1- نمایش

6-2-1- موارد مشکل در ESM

7-2-1- ویژگیهای نمونه یک سیستم ESM دریایی

8-2-1- عامل (ضریب – فاکتور) پیشرفته برد در محیط عملیاتی

فصل دوم

1-2- سیستم های اطلاعات الکترونیکی ELINT

1-1-2- حساسه های ELINT

2-1-2- مرکز پردازش کننده ELINT

3-1- سیستم های رهگیر مادون قرمزی

1-3-1- هشدار دهنده پرتاب موشک / هشدار دهنده نزدیک شدن موشک

2-3-1- سیستم های مادون قرمزی رو به جلو

ESM ارتباطی و اطلاعات ارتباطی

1-3- ESM ارتباطی

3-2- COMINT

 

مقدمه:

استفاده از تجهیزات الکترونیکی یا بطور مستقل انجام می‌گیرد. مانند رادارها و مخابرات و یا به صورت همراه و جزئی از سلاحهای نظامی دفاعی، مانند موشکها و هواپیما‌ها بکار برده می‌شود که در هر حال کاربرد صحیح آنها بهر صورتی که باشد، باعث ارتقاء سرعت، وقت و قدرت نظامی شده و موجب می‌گردد تا ضریب موفقیت در جنگهای امروزی بالا رود. ماحصل کلام اینکه در پرتو این کاربرد، شرایط میادین نبرد بگونه‌ای رقم زده شده است که امروزه این میدانها علاوه بر ایجاد عمق، پهناور و قضا دارای بعد چهارمی بنام «قلمرو و طیف امواج الکترومغناطیسی، هم شده‌اند. این بعد آنچنان در تمامی زوایا و نقاط صحنه‌های نبرد نفوذ در رسوخ کرده است که شاید بتوان گفت بدون توجه به آن پیشرفت در سایر ابعاد جنگ هم، امکان پذیر نخواهد بود. با آنکه این قلمرو (طیف امواج الکترومغناطیسی) نیز همانند زمان بطور فیزیکی ملموس و مشهود نمی‌باشد، ولی دارای اثرات و نتایجی است که ارزش حضور آن را تأیید می کند، از طرف دیگر مطرح شدن نگرش سیستمی نسبت به جنگها و شازعات بشری در قالب  اصول و تئوری‌های فرماندهی و کنترل  ، نیروهای نظامی و درگیر را آن چنان به ارتباطات قوی و پیچیده هدایت و کنترل‌های سریع و نیز تصمیم‌گیریهای قاطع و به موقع نیازمند کرده است که نقش تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی در اجرای این اصول و شیوه‌ها را نه تنها انکار ناپذیر بلکه هر اقدامی بدون آنها را امکان ناپذیر می نمایاند. مورد دیگر اینکه ، با توجه به ضرورت شناسائی رقبا و دشمنان در صحنه‌های جهانی و منطقه‌ای برای یک کشور و اطلاع از شرایط که آن کشور را جهت ایفای نقش منطقه‌ای و جهانی و حداقل حفظ موجودیت خود، توانمند می‌سازد.
اهمیت و ارزشی بدست آوردن اطلاعات و آگاهی‌های کیفی، دقیق و سریع بیش از بیش مشخص می‌شود، با توجه به موارد فوق ، جا دارد که این دوران را «عصر اطلاعات» نامگذاری نمایند.
بنابراین کشوری که دارای اطلاعات کافی در امور اشتراکی و تاکتیکی نباشد همانند یک عنصر کور و کر، ضعیف و مشفعل عمل خواهد کرد. لذا استنباط می‌شود که استفاده از تشعشعات الکترومغناطیسی ناشی از وسایل و تجهیزات الکترونیکی دشمنان و رقبا می‌توانند بعنوان یکی از مهمترین و غنی‌ترین منابع کسب اطلاعات مطرح گردد.
با این استدلال است که در حال حاضر بعلت ارزش و اهمیت اطلاعات، آنرا فرد چهارم سیستمهای فرماندهی و کنترل    می‌دانند . از سوی دیگر پیش بینی می گردد در نبردها و جنگهای آینده می‌توان از سه نیرو و قوه قدرتمند هسته‌ای شیمیایی و الکترونیکی بهره‌مند شد. اما از آنجائی که قدرت تخریب سلاحهای هسته‌ای زیاد بوده و اثرات ناشی از آن زیانبار است. بصلاح کشورهای واجد این سلاح نیست که از آن استفاده نمایند، زیرا خودشان هم بنحوی متضرر خواهند شد. از این رو آنرا بصورت یک عنصر بازدارنده مقبولتر می‌دانند . بدلایل مختلف و از جمله بعلت زشتی و قبحی که سلاحهای شیمیایی در جوامع بشری پیدا کرده است، استفاده وسیع از این سلاح‌ها هم توصیه نمی‌گردد. اما به لحاظ اینکه سیستمهای الکترونیکی دارای اینگونه محدودیتها نبوده و حتی ارکان استفاده از آنها در سلاحهای هسته‌ای و شیمیایی هم وجود دار د، لذا چنین نتیجه‌گیری می شود، جنگهای آینده شاید به احتمال ضعیف هسته‌ای یا شیمیایی باشد ولی بطور مسلم الکترونیکی خواهد بود. جهت روسنتز شدن بیانات فوق در اهمیت و ارزش جنگ الکترونیک در امور نظامی نمونه ای از استفاده آمریکا در بکارگیری تجهیزات الکترونیکی و امواج الکترومغناطیسی در کنترل و هدایت واحدهای تابعه‌اش در جهان در شرایط بحرانی و استراتژزیکی و همچنین جمع‌آوری اطلاعات از اقصی نقاط جهان بیان می شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ